Reklamationsret, returnering mv.

Informationen herunder er et uddrag fra Dustin Home handelsbetingelser, der kan ses i komplet version her.

Reklamationsfrist

Dustin Home tilbyder iht. dansk lovgivning 2 års reklamationsfrist på alle varer.

Hvis du ønsker at påberåbe dig en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig. Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed.

Returnering af varer

Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker efter følgende procedure:

  1. Kontakt vores kundeservice center på tlf. 88 330 330 eller kundeservice@dustinhome.dk med angivelse af kundenavn, kundenummer, ordrenummer og varenummer på den vare, som du ønsker at returnere.
  2. Vi behandler din sag omgående og giver dig svar på din retursag med det samme.
  3. Du får oplysninger om, hvordan returvarerne skal sendes.

I tilfælde, hvor der skal returneres til Dustin Home hovedlager, er returadressen:
Dustin Home
c/o PNL
Fuglebækvej 5-9
2770 Kastrup

Vedr. reparation og omlevering

Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid.

Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.

Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig, refunderer vi i stedet købesummen, inkl. udgifter til returnering.