Returnering, reklamationsret mv.
Informationen herunder er et uddrag fra Dustin Home handelsbetingelser.
Returnering af varer
Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker efter følgende procedure:
- Kontakt vores kundeservice center på tlf. 78 71 23 23 eller [email protected] med angivelse af kundenavn, kundenummer, ordrenummer og varenummer på den vare, som du ønsker at returnere.
- Vi behandler din sag omgående og giver dig svar på din retursag med det samme.
- Du får oplysninger om, hvordan returvarerne skal sendes.
I tilfælde, hvor der skal returneres til Dustin Home hovedlager, er returadressen:
Bring
c/o Dustin
Ventrupparken 4
2670 Greve
Fortrydelsesret
Ved køb af varer fra Dustin Homes hjemmeside har du i henhold til Forbrugeraftaleloven i visse tilfælde ret til at træde tilbage fra købsaftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
Du kan læse mere om vores fuldstændige betingelser for fortrydelsesret i "Handelsbetingelser afsnit 8".
Reklamationsfrist
Dustin Home tilbyder iht. dansk lovgivning 2 års reklamationsfrist på alle varer.
Hvis du ønsker at påberåbe dig en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig. Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed.
Vedr. reparation og omlevering
Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid.
Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.
Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig, refunderer vi i stedet købesummen, inkl. udgifter til returnering.