Trygt og enkelt – Dustins Allriskforsikring

Med Dustins Allriskforsikringer kan du føle dig helt tryg, da de er skræddersyede efter vores produkter. Er ulykken ude, er det enkelt at registrere den og du behøver ikke at involvere din almindelige indboforsikring.

Husk på, at en almindelig indboforsikring er anderledes skruet sammen og tilbyder en anden form for erstatning.

  • Hvilke skader dækker din indboforsikring?
  • Erstatter den produkter med tekniske fejl efter garantiens udløb?
  • Får du en lavere erstatning, hvis der er tale om et ældre produkt?
  • Hvor meget udgør selvrisikoen i forhold til produktets værdi?
  • Hvor lang er behandlingstiden når en skade anmeldes?

Bemærk at Allriskforsikringen ikke kan købes med tilbagevirkende kraft – den skal købes samtidig med det pågældende produkt.

Hvad dækker Dustins Allriskforsikring?

Forsikringen er en Allriskforsikring med 3 års dækning (mobiltelefoner 2 år) og dækker pludselige og uforudsete skader som f. eks.:

  • Hændeligt uheld (f. eks. hvis udstyret tabes på gulvet)
  • Brand
  • Tyveri/indbrud
  • Vandskader
  • Lynnedslag

Forsikringen dækker desuden indefra kommende fejl, dvs. garantiskader i 3 år (mobiltelefoner 2 år) på produkter som ikke har 36 måneders producentgaranti.

Erstatning

Når du får accept på din skadesanmeldelse, får du erstatning i form af et nyt produkt, alternativt udføres der reparation.

  • Totalskadet produkt erstattes med et tilsvarende i forhold til alder, stand og specifikationer.
  • Ved reparationer afskrives/nedskrives erstatningen ikke i forhold til produktets alder.
  • Eventuelle reparationsomkostninger betales af forsikringsselskabet.
  • Ved garantiskader skal producentgarantien altid benyttes. Er garantien udløbet tiltræder Dustins Allriskforsikring til og med 36. måned (til og med 24. måned for mobiltelefoner).

Selvrisiko

Dustins Allriskforsikring tilbyder en lav selvrisiko på kr. 500,- pr. skade for private forbrugere.
Generelle vilkår og betingelser (PDF).

Guide til Skadesanmeldelse

Sådan gør du, hvis du har købt en Dustin Allrisk Forsikring og skal anmelde en skade.

1. Klik på linket skadesanmeldelse (pdf) og udfyld blanketten

I tilfælde af tyveri eller brandskade skal politianmeldelsen i sin helhed vedlægges.

2. Send skadesanmeldelsen (og eventuel politianmeldelse) til AON Forsikring


Kontaktinfo:
E-mail: dustin@aon.dk
Tlf.: 70 20 61 97
Fax.: 70 20 61 98

3. AON kontrollerer om alle nødvendige oplysninger er fremsendt og vurderer skaden

Der kontrolleres og vurderes om skaden er godkendt til erstatning i forhold til forsikringsvilkårene.

I nogle tilfæde vil det være nødvendigt for AON at kontakte dig for yderligere oplysninger. Det er derfor vigtigt at du udfylder dine kontaktoplysninger på din skadesanmeldelse.

Husk i øvrigt at give så præcise informationer om skaden som muligt. Jo bedre beskrivelse du leverer - jo kortere bliver behandlingstiden.

4. Hvis skaden er godkendt til erstatning kontakter AON en eventuel reparatør eller leverandør

5. Udstyret repareres og/eller nyt udstyr leveres til kunden.